środa, 14 sierpnia 2013

Kosmetyczka na wyjazd weekendowy czyli jak oszczędzam miejsce w walizce



Jutro wyjeżdżam nad morze na 4 dni. Jak zwykle chcę zminimalizować ciężar mojej walizki i objętość kosmetyczki, a jednocześnie zabrać wszystkie kosmetyki, bo nie wiadomo, co może mi się akurat przydać ;) Poniżej moje sposoby na to, aby zmieścić się ze wszystkim w kosmetyczce a nie wielkim kufrze.
1) Miniaturki kosmetyków


Sprawa jest prosta – obecnie jest ich ogromny wybór, zwłaszcza w Rossmannie. Przed wyjazdem zwykle udaję się tam dokupić, to co mi brakuje. Ale po pierwsze: miniaturki te nie są tanie w przeliczeniu na pojemność kosmetyku, a po drugie nie zawsze jest w wersji mini to, co akurat chcę zabrać ze sobą. Wtedy korzystam z kolejnych sposobów :)

2) Próbki


Zwykle dostaję je przy zakupach, czasem od koleżanek. Mam  ich sporo w domu i na co dzień jakoś nie mam weny, żeby je zużywać. Zbieram je w szufladzie i przed wyjazdem biorę część ze sobą.

3) Kosmetyki wielofunkcyjne

 
Mam kilka kosmetyków, które są wielofunkcyjne. Myślę tu głównie o żelu do mycia ciała Babydream, płynie do higieny intymnej Facelle. Na wyjazd przelewam jeden z nich do buteleczki 100 ml z pompką i używam głównie do mycia twarzy, ale mogę użyć ich również jako: szampon, płyn do higieny intymnej, mydło do rąk, żel pod prysznic, a nawet coś uprać.

4) Zbieranie małych, poręcznych opakowań


Jeśli akurat zużyłam kosmetyk w małym, poręcznym, wielorazowym opakowaniu, to zostawiam je, aby później przed wyjazdem móc je napełnić moimi ulubionymi kosmetykami.

5) TRAVALO - ulubione perfumy przelewam do małego atomizera, więcej o nim pisałam w poprzednim poście.


6) Zabieranie ze sobą kosmetyków, które są na wykończeniu

Rzadko z tego korzystam, bo jednak objętościowo w walizce zajmują sporo miejsca, ale przynajmniej ciężar jest mniejszy, a w drodze powrotnej nie musimy już ich targać do domu :) 

Idę się pakować ;)

3 komentarze:

  1. Z małymi opakowaniami to mam podobnie. Zostawiam, może kiedyś akurat się przydadzą :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Hej :) znamy się z Vitali (lara) :)))
    Ja do kosmetyczki pakuję żel myjący dla dzieci z Rosmann, do tego olejek arganowy, d-panthenol, krem z filtrem pa ++ (minimum, szampon, odzywkę, szczoteczkę i pastę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hej malkontentka :) pamiętam Cię z V :) Miło mi, że ktoś mnie kojarzy :) Pozdrawiam

      Usuń